Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák-cizinec v prostředí české základní školy
Kny, Lenka ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Žák-cizinec v prostředí české základní školy se soustředí na vzdělávání žáků- cizinců na území České republiky. Nejprve se zabývá obecně vzděláváním žáků v období povinné školní docházky, neboť i žáci-cizinci v tomto věku mají své povinnosti dané zákony České republiky. Dále je snaha definovat pojem žák-cizinec, kdy záleží, zda jde konkrétně o žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ), případně o žáka bilingvního. Například znalost anglického jazyka žákům proces adaptace může usnadnit, přesto je český jazyk klíčový nejen pro samotné vzdělávání, ale i pro sociální vztahy a celkově psychickou pohodu. Otvírá žákům možnosti i do budoucna, po ukončení základní školy. Diplomová práce zjišťuje, jak konkrétně probíhá začleňování třech žáků-cizinců do prostředí české základní školy, snahou je popsat dílčí potíže, se kterými se žáci setkávali a jež museli překonávat. Blíže jsou reflektovány obtíže související s neznalostí českého jazyka a ve vztahu k sociálním vazbám. Dále jsou analyzována využitá podpůrná opatření a závěrem se hledají další faktory, které žákům celý proces inkluze mohou zjednodušit. Jelikož ve všech třech případech jde o žáky s OMJ, je celý proces adaptace ztížen jazykovou bariérou. Problematická se jeví nedostatečná motivovanost žáků: je prokázáno, že začleňování do určité...
Vzdělávání žáků cizinců na 1.stupni základních škol v České republice
Bucková, Soňa ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje několika oblastem, které souvisejí se vzděláváním cizinců na 1. stupni základních škol. Teoretické část diplomové práce se věnuje zejména oblastem bilingvismu u dětí a multikulturní výchově. Dále jsou zde široce analyzovány legislativní rámce a statistiky cizinců na území České republiky, které s oblastí úzce souvisí. V poslední kapitole jsou rozebrány možnosti a doporučení bezproblémového začlenění žáků cizinců do základních škol. Výzkumná část diplomové práce se zabývá přístupem a zkušenostmi učitelů se vzděláváním žáků cizinců, vztahem dětí cizinců ke vzdělávání na vybrané škole v České republice a jejich úrovní českého jazyka a postojem k němu. Klíčová slova Vzdělávání cizinců, bilingvismus, multikulturní výchova, žák-cizinec, inkluze, mateřský jazyk, druhý jazyk, základní škola
Pedagogická komunikace mezi učitelem a žákem-cizincem na 1.stupni ZŠ
Lipovčanová, Helena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce reaguje na aktuální téma vzdělávání žáků-cizinců na 1. stupni českých základních škol. Zaměřuje se především na problematiku začleňování žáků-cizinců do běžné výuky a identifikaci efektivních způsobů komunikační podpory ve výuce těchto žáků. V teoretické části jsou shrnuty poznatky vztahující se ke zmiňované problematice. Důraz je kladen na vymezení hlavních komunikačních překážek v učení žáků-cizinců. Dále jsou předložena dostupná metodická doporučení a inspirace z odborné literatury, týkající se průběhu začleňování žáků-cizinců do vyučování. Praktická část je zacílena na pomoc začínajícím učitelům. Je tvořena kvalitativním výzkumem, který prostřednictvím výzkumných metod rozhovoru, expertního dotazníku a reflektivní analýzy vlastní zkušenosti přináší a vyhodnocuje zjištění, jakým způsobem probíhá komunikace mezi učiteli a žáky-cizinci v běžné praxi několika pražských základních škol. Výsledkem jsou příklady dobré praxe, metodické postupy a doporučení, která napomáhají překonávání komunikační bariéry žáků-cizinců.
Vzdělávání žáků cizinců na 1.stupni základních škol v České republice
Bucková, Soňa ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje několika oblastem, které souvisejí se vzděláváním cizinců na 1. stupni základních škol. Teoretické část diplomové práce se věnuje zejména oblastem bilingvismu u dětí a multikulturní výchově. Dále jsou zde široce analyzovány legislativní rámce a statistiky cizinců na území České republiky, které s oblastí úzce souvisí. V poslední kapitole jsou rozebrány možnosti a doporučení bezproblémového začlenění žáků cizinců do základních škol. Výzkumná část diplomové práce se zabývá přístupem a zkušenostmi učitelů se vzděláváním žáků cizinců, vztahem dětí cizinců ke vzdělávání na vybrané škole v České republice a jejich úrovní českého jazyka a postojem k němu. Klíčová slova Vzdělávání cizinců, bilingvismus, multikulturní výchova, žák-cizinec, inkluze, mateřský jazyk, druhý jazyk, základní škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.